A A A
Data publikacji 16.05.2022

3 maja 2022 rozpoczęły się badania ferromagnetyczne dna morskiego, gdzie planowana jest budowa pirsu zewnętrznego Portu Gdynia. Po realizacji badań ferromagnetycznych, ruszą badania geologiczne.

Trwające prace są w ramach przetargu z końca roku 2021 na wykonanie prac geologicznych oraz opracowanie niezbędnej dokumentacji geologiczno-inżynierskiej i rozpoznanie ferromagnetyczne dna morskiego. Są to bardzo ważne działanie mające na celu zbadanie całej powierzchni akwatorium, na terenie którego miałyby powstać falochrony i pirs zewnętrzny.

– Jest to kolejny krok na etapie przygotowania dokumentacji do uruchomienia projektu uniwersalnego pirsu zewnętrznego w Porcie Gdynia – komentuje Maciej Krzesiński, dyrektor ds. handlowych Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Badania są niezbędne do pobrania odpowiednich próbek, które następnie przekażemy do analiz. Na tej podstawie powstanie dokumentacja geologiczno-inżynierska, która zostanie przedłożona do zatwierdzenia w Ministerstwie Klimatu i Środowiska – dodaje.

 

Uniwersalny pirs zewnętrzny na kolejne lata rozwoju portu

Budowa Portu Zewnętrznego to najważniejszy projekt w historii Portu Gdynia od czasu jego wybudowania. Projekt ten, przewidziany do realizacji w partnerstwie publiczno-prywatnym, obejmuje budowę nowego uniwersalnego pirsu portowego.

 

Sposób jego wykorzystywania zostanie określony przez jego przyszłego operatora. Obecnie Zarząd Morskiego Portu Gdynia jest w trakcie procesu jego wyboru.

Jednocześnie realizowanych jest szereg inwestycji dostępowych oraz ułatwiających obsługę przyszłego terminalu – inwestycje w infrastrukturę kolejową w Porcie Gdynia i na jego zapleczu. Zwiększy to przepustowość i pozwoli na bezproblemową obsługę Portu Zewnętrznego. Dostosowywana jest jakość infrastruktury do rosnących oczekiwań rynku. Poprzez inwestycje poprawia się pozycja konkurencyjna portu w basenie Morza Bałtyckiego. Co więcej, nowe falochrony staną się osłoną dla całego portu, który jest portem o strategicznym znaczeniu dla funkcjonowania polskiej gospodarki. Realizacja inwestycji wzmacnia rolę Polski w transeuropejskiej sieci transportowej

Budowa Portu Zewnętrznego niweluje ograniczenia dla dalszego rozwoju Portu Gdynia i stwarza podstawy do sprawnego funkcjonowania portu w przyszłości. Inwestycja ponadto zwiększy potencjał przeładunkowy i konkurencyjność Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego.

 

 

Tło
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

ul. Rotterdamska 9, 81-337 Gdynia

Regon: 191920577 NIP: 9581323524 KRS: 0000082699

Formularz kontaktowy