A A A

Port Gdynia, to port uniwersalny i jeden z wiodących portów południowego Bałtyku. Specjalizuje się w obsłudze ładunków drobnicowych, w tym głównie zjednostkowanych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro. Istotnym segmentem działalności jest również obsługa ładunków masowych w oparciu o specjalistyczne terminale. Port Gdynia to uznana marka w systemach transportowo-logistycznych na całym świecie.

Dane nawigacyjne i techniczne

  • łatwy dostęp do portu od strony morza
  • naturalna osłona redy Półwyspem Helskim
  • falochron zewnętrzny o długości 2,5 km
  • wejście do portu o szerokości 150 m i głębokości 14,0 m
  • 2 tory wodne
  • wygodne i bezpieczne podejście do nabrzeży
  • całkowita powierzchnia portu –  2 996,3 ha, w tym powierzchnia lądowa – 903,1 ha
  • łączna długość nabrzeży eksploatacyjnych-  11,2 km
  • maksymalne dopuszczalne zanurzenie przy nabrzeżach – 13,0 m
  • port niezamarzający, nie występują pływy

 

 

O znaczeniu gdyńskiego portu decyduje w dużym stopniu jego usytuowanie geograficzne. Port Gdynia to węzeł sieci bazowej TEN-T i punkt wejścia Korytarza: Bałtyk – Adriatyk , którego przedłużeniem jest łącząca Gdynię ze Szwecją Autostrada Morska Gdynia – Karlskrona. Z nowoczesnej infrastruktury i terminali gdyńskiego portu korzystają najwięksi światowi i europejscy operatorzy żeglugowi, w tym m.in. MSC, Hapag-Lloyd, Unifeeder, Containerships, MacAndrews, Transfennica, Finnlines-Grimaldi, Stena Line. Port Gdynia, poprzez rozbudowaną sieć regularnych połączeń kontenerowych , ro-ro i promowych, łączy szlaki morskie z krajową i europejską siecią kolejową i drogową.

Wśród obsługiwanych aktualnie regularnych połączeń żeglugowych dominują zawinięcia feederowe prawie wszystkich światowych, znaczących armatorów kontenerowych. Istotnym elementem siatki połączeń kontenerowych gdyńskiego portu są również połączenia żeglugi bliskiego zasięgu powszechnie znane jako short sea shipping (SSS).

Strategia rozwoju portu zakłada jego dalszy rozwój jako portu uniwersalnego, zdolnego do przyjmowania największych statków kontenerowych, masowych i pasażerskich zawijających na Bałtyk. Przełomowym krokiem dla otwarcia Portu Gdynia na statki oceaniczne jest przebudowa w 2018 roku obrotnicy nr 2.

Tło
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

ul. Rotterdamska 9, 81-337 Gdynia

Regon: 191920577 NIP: 9581323524 KRS: 0000082699

Formularz kontaktowy