Trend innowacyjny „Cyfryzacja usług”
Projekt pn. „PSP Nawigator - System wspomagający akcje Portowej Straży Pożarnej w zakresie nawigowania do miejsca zdarzenia”
Wdrożenie rozwiązań cyfrowych wymaga fundamentalnych zmian w kulturze pracy przedsiębiorstwa, jest to proces, który dotyczy inwestycji w kapitał ludzki oraz w technologię. Cyfryzacja to więcej niż technologia. W wyniku cyfryzacji procesów, przedsiębiorstwa są w stanie szybciej i sprawniej odpowiadać na potrzeby rynku. Niezależnie od tego, czy rozwiązania technologiczne są tworzone wewnętrznie, czy zewnętrznie, konieczne jest ich wdrażanie w sposób komplementarny. Jednym z projektów z zakresu cyfryzacji, jaki podjął do realizacji Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA, jest projekt pn. „PSP Nawigator - System wspomagający akcje Portowej Straży Pożarnej w zakresie nawigowania do miejsca zdarzenia”.
Czytaj więcejTrend innowacyjny: „Digitalizacja procesów”
Projekt pn. „Platforma Zarządzania Informacją – PIM”
Trend innowacyjny digitalizacja procesów obejmuje rozwój obszarów (procesy wdrażające rozwiązania) m.in. „digitalizacji i cyfryzacji”, „inteligentnego portu” (smart port), „eko portu” (eco port), które wykorzystują technologie niezbędne do ich wdrożenia (są to technologie tworzące i przetwarzające informację) m.in. „big data”, „przechowywanie chmurowe”, „blockchain”, „technologie przesyłu”, „technologie czujników”, „sztuczna inteligencja”, itp. w nawiązaniu do istotnych światowych trendów „gospodarka cyfrowa 4.0” i „przemysł 4.0”. Zgodnie z tym trendem Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. przygotowuje kolejne projekty odpowiadające potrzebom naszych klientów.
Czytaj więcejTrend innowacyjny pn. „Optymalizacja łańcucha dostaw przy wykorzystaniu automatyzacji procesów”.
Projekt pn. „Rozwój automatycznego cumowania w porcie” (Mooring)
Opis projektu: Zgodnie z ideą Przemysłu 4.0. oraz Port 4.0, w wielu portach morskich tworzone jest środowisko komunikacji maszyn i ludzi, efektem jest automatyzacja działań wykonywanych na ich terenach. W ciągu ostatnich lat trend automatyzacji procesów wykonywanych na terenach portów morskich nabrał dużego znaczenia zarówno wśród podmiotów zarządzających portami, portowych podmiotów eksploatacyjnych, jak i konsumentów usług portowych. Automatyzacja w portach jest pojęciem oznaczającym zwiększenie wykorzystania urządzeń portowych i techniki komputerowej do wykonywania wielu czynności bez bezpośredniej pracy ludzi na terminalach przeładunkowych. Oznacza również konieczność przekwalifikowania się znacznych zasobów ludzkich na obsługę ładunków w sposób pośredni przy użyciu najnowszych technologii operacyjnych. Podążając trendem automatyzacji procesów portowych, producenci rozwiązań technicznych wprowadzili na rynek technologie, dzięki którym możliwe jest automatyczne cumowanie statków w portach morskich.
Czytaj więcejTrend innowacyjny „Digitalizacja procesów”
Projekt pn. „Elektronizacja zamówień w ZMPG S.A.”
Opis projektu: Projekt polegał na wdrożeniu i utrzymaniu w modelu SaaS, elektronicznego portalu e-usług w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia S.A., a także jego optymalizacji do potrzeb przedsiębiorstwa. Wdrożone, uruchomione i zintegrowane oprogramowanie służyć będzie przeprowadzaniu postępowań przetargowych w najszerszym możliwym zakresie wraz z ich archiwizacją oraz całościową komunikacją z Wykonawcami w formie wyłącznie elektronicznej zgodnie z Ustawą Prawo zamówień publicznych. Zakłada się wprowadzenie wyłącznie elektronicznego obiegu dokumentów pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami.
Czytaj więcejTrend innowacyjny "Digitalizacja procesów"
Projekt pn. "Intero – system rozliczania opłat wodnych"
Opis projektu: Projekt polega na stworzeniu systemu w formie aplikacji internetowej ułatwiającego rozliczanie opłat za usługi wodne (tzw. opłata deszczowa). System obliczania opłaty deszczowej został opracowany w myśl ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. - Prawo wodne (Dziennik Ustaw 2017, poz. 1566). Aplikacja została opracowana i wdrożona w 2018 roku.
Czytaj więcejTrend innowacyjny "Autonomiczne jednostki"
Projekt pn. "Budowa robota mobilnego - Critbot"
Opis projektu: Projekt pod nazwą „Budowa robota mobilnego - Critbot” został zrealizowany i przetestowany w latach 2020/2021 przez studentów Michała Baranowskiego, Mikołaja Barcikowskiego, Jana Olenckiego, Łukasza Pawlickiego i Kamila Romanowskiego z Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej przy merytorycznym wsparciu przedstawicieli Działu Badań i Rozwoju Technologii oraz Działu Utrzymania ZMPG S.A. Opiekunem projektu, od strony Politechniki Gdańskiej, był dr hab. inż. Łukasz Kulas prof. PG z Katedry Inżynierii Mikrofalowej i Antenowej Politechniki Gdańskiej.
Czytaj więcejTrend innowacyjny "Autonomiczne jednostki"
Projekt pn. System monitoringu i obserwacji terenów portowych z wykorzystaniem pływających bezzałogowych mobilnych platform badawczych
Celem projektu realizowanego przez ZMPG S.A. wraz z Partnerami z Polski i Norwegii, jest określenie możliwości uzyskania akredytacji od jednostek administracji państwowej, wszelkich badań przeprowadzanych za pomocą nawodnych platform bezzałogowych, oraz stworzenie rekomendacji w zakresie ujednolicenia standardów technicznych w tym obszarze. Projekt w 85% finansowany jest ze środków pochodzących z Norweskiego Mechanizmu Finansowego, oraz w 15% ze środków pochodzących z budżetu państwa polskiego.
Czytaj więcejMobilny system zasilania statków napięciem średnim z nabrzeży portowych elementem zwiększenia ekologiczności i ekonomiczności transportu morskiego
Projekt dotyczy opracowania skalowalnego systemu S2SP (Shore to Ship Power) składającego się z podstacji AC/DC, kablowego systemu dystrybucji energii prądem stałym i mobilnych terminali DC/AC, umiejscawianych u nabrzeży w zależności od potrzeb.
Czytaj więcejProjekt: Wykorzystanie paliwa LNG w Porcie Gdynia
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. pracuje obecnie nad projektem pod nazwą: „Wykorzystanie paliwa LNG w Porcie Gdynia”.
Czytaj więcejul. Rotterdamska 9, 81-337 Gdynia
Regon: 191920577 NIP: 9581323524 KRS: 0000082699