A A A
Data publikacji 08.11.2023

Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki Translogistica to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w Polsce, gromadzące przedstawicieli sektora transportu, logistyki, i przewozów. To idealna okazja do prezentacji najnowszych rozwiązań, nawiązywania kontaktów handlowych oraz omawiania najważniejszych wyzwań w branży. W tegorocznej edycji tych prestiżowych targów Portu Gdynia nie mogło zabraknąć. W tym roku przypada wyjątkowa, jubileuszowa, 10-ta edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki. Wydarzenie odbywa się w EXPO XXI, przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.
TransLogistica Poland to największe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie biznesowe dla firm poszukujących i korzystających z usług w zakresie logistyki, transportu i spedycji oraz dla wszystkich zawodowo związanych z branżą TSL. Uczestnictwo w targach jest szczególnie ważne dla branży morskiej, która jest ważnym filarem polskiej gospodarki.

Podczas targów Port Gdynia reprezentuje branżę morską wraz z firmami: LKW Walter, Langowski Logistics oraz Terramar.

Port i partnerzy, reprezentujący sektor morski, nie tylko muszą pozostawać na bieżąco z trendami w branży, ale także budować solidne relacje z kontrahentami. To tu, na targowych stoiskach, w panelach dyskusyjnych i podczas nieformalnych spotkań, narodzić się mogą nowe pomysły, innowacyjne rozwiązania, a także nowe kontrakty i partnerskie relacje.

Targi stanowią świetną platformę do prowadzenia rozmów na tematy najbardziej kluczowe dla gospodarki, a także wymiany spostrzeżeń na temat trendów i perspektyw na przyszłość.

Podczas targów miał miejsce panel dyskusyjny Portu Gdynia “ZAPLECZE PORTU KRĘGOSŁUPEM SYSTEMU LOGISTYCZNEGO”, w którym wzięli udział przedstawiciele Portu Gdynia, a także firm Langowski Logistics i Terramar. Poruszono niezwykle ważną kwestię zagadnienia Strategii Port Centric Logistics.

Port Gdynia jest jednym z kluczowych portów morskich w Polsce i znaczącym centrum logistycznym w regionie Bałtyku. Zaplecze portu, ze względu na swoją funkcję jako miejsce centralne, łączące różne gałęzie transportu i logistyki, często określane jest jako „kręgosłup” systemu logistycznego.

To właśnie zaplecze portu, które obejmuje nie tylko infrastrukturę portową, ale także połączenia drogowe, kolejowe i energetyczne, stanowi fundament systemu logistycznego, który umożliwia sprawną i efektywną obsługę różnego rodzaju ładunków oraz zapewnia bezpieczeństwo kraju. Podczas panelu na targach TransLogistica Poland rozmawiano o strategii Port Centric Logistics – podejściu logistycznym, w którym centrum przetwarzania, dystrybucji i magazynowania towarów umiejscowione jest w pobliżu portu morskiego. Strategia ta ma na celu zwiększenie efektywności i szybkości łańcucha dostaw poprzez maksymalne wykorzystanie infrastruktury portowej. Przedstawiciele portu podkreślali również konieczność rozbudowy zaplecza logistycznego portu ze względu na realizowany projekt Portu Zewnętrznego.

Port Gdynia, jako kluczowy punkt logistyczny w regionie Bałtyku, jest gotowy sprostać wyzwaniom związanym z rozwojem Port Centric Logistics, co może przyczynić się do wzrostu efektywności i konkurencyjności całej branży TSL.

Drugiego dnia targów TransLogistica odbył się panel “Kierunki rozwoju i wyzwania portów morskich”, gdzie wśród ekspertów, Port Gdynia reprezentował Maciej Krzesiński, dyrektor ds. handlowych. Rozwój portów morskich w obliczu nowych wyzwań to temat zyskujący na znaczeniu, zwłaszcza w kontekście paliw alternatywnych i rozwiązań proekologicznych. Port Gdynia, również nie pozostaje obojętny na te trendy i dąży do wprowadzenia innowacji proekologicznych.

W związku z wyzwaniami proekologicznymi Port Gdynia podjął także inwestycje w rozwój zielonych rozwiązań.

Kolejnym ważnym aspektem jest ciągła modernizacja infrastruktury portowej, mająca na celu zwiększenie efektywności przeładunków i minimalizację strat energii. Port Gdynia nie tylko podąża za trendami w obszarze proekologicznych rozwiązań, ale także stara się być liderem w wprowadzaniu innowacji w branży morskiej.

W dążeniu do zrównoważonego rozwoju, Port Gdynia przyjmuje wyzwania związane z redukcją emisji CO2, optymalizacją procesów i rozwojem infrastruktury przyjaznej środowisku.

Port Gdynia przyczynia się do tworzenia bardziej ekologicznych i efektywnych łańcuchów dostaw, będąc jednocześnie przykładem dla innych portów morskich.

 

Tło
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

ul. Rotterdamska 9, 81-337 Gdynia

Regon: 191920577 NIP: 9581323524 KRS: 0000082699

Formularz kontaktowy