Przeładunki paliw płynnych w gdyńskim porcie wykazują wyraźną tendencję wzrostową. W czerwcu 2020 r. przeładowane zostało 209,5 tys. ton, co w porównaniu do wyniku z tego samego okresu w 2019 r. - 127,1 tys. ton - jest wzrostem o 65%.
Port Gdynia jest nowoczesnym portem uniwersalnym. Określona w Strategii Rozwoju Portu Gdynia misja podkreśla konieczność zapewnienia zrównoważonego rozwoju sektora usługowego w porcie. Wśród wyzwań technologicznych i gospodarczych determinujących kierunki rozwoju jest niewątpliwie konieczność dostosowania infrastruktury portowej do obsługi największych statków zawijających na Bałtyk.
W czwartek 9. lipca do terminalu BCT w Porcie Gdynia wjechał pierwszy pociąg operatorski sieci CONNECT OPERATOR. Składy będą odjeżdżały według stałego rozkładu jazdy, w każdy czwartek i niedzielę - pociągi typu ‘block train’. W kilkunastu kontenerach znalazły się polskie produkty eksportowane do Chin. Skład przewiózł żywność i wyroby przemysłowe – kontenery zostaną załadowane w Gdyni na statek i popłyną do Chin. Pociąg w powrotną drogę do Warszawy zabierze kontenery, które przypłynęły z Chin do terminala w Porcie Gdynia.
Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Marcin Horała podpisali w obecności premiera RP Mateusza Morawieckiego porozumienie w sprawie poprawy dostępu do Portu Gdynia. Prace przygotowawcze do budowy tzw. Drogi Czerwonej w Gdyni zostaną sfinansowane z Programu Wieloletniego CPK w latach 2020-2023
Sentymentalna podróż z Julitą Maciejewicz Ryś – wnuczką Eugeniusza Kwiatkowskiego