A A A
Data publikacji 25.04.2024

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A., dzięki wsparciu funduszy rozwojowych, dynamicznie przekształca infrastrukturę portową dostosowując ją do rosnących wymagań. W ramach tych działań, Nabrzeże Indyjskie przechodzi kompleksową przebudowę, która pozwoli na obsługę większych jednostek pływających, przyczyniając się do wzrostu efektywności przeładunków.
Dotychczas używane urządzenie przeładunkowe Buhler-Portalink Combi C 300, nie spełniające przyszłych wymogów wydajnościowych, zostanie zdemontowane. Demontaż rozpocznie się 22 marca 2024 r. i potrwa do wieczora następnego dnia. Do prac wykorzystany zostanie dźwig pływający „Maja”, jeden z największych w Polsce. Elementy urządzenia będą sukcesywnie odłączane i umieszczane na pontonie, który po zakończeniu prac zostanie odholowany.

Przebudowa ta jest częścią szerszego projektu o nazwie „Pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia – Etapy I i III oraz przebudowa nabrzeży w Porcie Gdynia – Etapy II i III”. Jest to jedno z kluczowych przedsięwzięć wspieranych przez Unię Europejską, z budżetem przekraczającym 1,28 miliarda złotych. Projekt ten znacząco poprawi warunki nawigacyjne i stan bezpieczeństwa budowli hydrotechnicznych, umożliwiając dostęp dla dużych statków kontenerowych i masowych o długości do 400 metrów, szerokości do 58 metrów i zanurzeniu do 15 metrów.
W ramach projektu, oprócz modernizacji 4 km Kanału Portowego, nastąpi również odnowienie około 1,5 km nabrzeży, w tym Nabrzeża Indyjskiego. Prace realizowane na podstawie umowy podpisanej w grudniu 2022 roku, mają zakończyć się w IV kwartale 2024 roku, a całość projektu zostanie ukończona w IV kwartale 2025 roku.

 

 

Tło
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

ul. Rotterdamska 9, 81-337 Gdynia

Regon: 191920577 NIP: 9581323524 KRS: 0000082699

Formularz kontaktowy