A A A
  1. Krótki opis projektu oraz cel

    Projekt polega na stworzeniu systemu wspomagającego akcje Portowej Straży Pożarnej „PSP’ w zakresie nawigowania do miejsca zdarzenia. System obejmować będzie aplikację na stanowisku Dyżurnego Punktu Alarmowego, Dyspozytora Kolejowego oraz aplikację na tablet, który znajdować się będzie w pojeździe ratowniczo-gaśniczym PSP. Analiza wewnętrzna wykazała konieczność wdrożenia rozwiązania, które zoptymalizuje komunikację pomiędzy dyspozytorem kolejowym, a pracownikami PSP. Komunikacja dotyczy przekazywania informacji o trasie dojazdu do miejsca zdarzenia z uwzględnieniem drożności przejazdów drogowo-kolejowych. Funkcjonalności systemu obejmują m.in. wyznaczenie najszybszej drogi dojazdu i modyfikacji trasy w sytuacji zamknięcia przejazdów drogowo-kolejowych. Założeniem projektu było zastosowanie nowoczesnej technologii i systemów mobilnych oraz sieciowych wykorzystujących zdalną asynchroniczną komunikację dla potrzeb służb bezpieczeństwa działających w Porcie Gdynia. W ramach projektu wykorzystano komponenty oparte o system Android (aplikację mobilną) oraz aplikację serwerową  co wpisuje się w trend cyfryzacji i automatyzacji procesów biznesowych realizowanych w ZMPG S.A.

    Celem projektu jest optymalizacja pracy portowych służb ratowniczych w zakresie nawigowania do miejsca zdarzenia za pośrednictwem interaktywnej mapy wskazującej dostępność przejazdów drogowo-kolejowych.

     

  2. Produkty/osiągnięcia projektu

    Faza przygotowawcza w 2020 roku (produkty):
    – koncepcja pn. „Pilotażowy system wspomagający akcje PSP ZMPG SA w zakresie nawigowania do miejsca zdarzenia”,
    Faza testowania i realizacji w 2021 roku (produkty):
    – system wspomagający akcje PSP w zakresie nawigowania do miejsca zdarzenia,
    – aplikacja na stanowisku Dyżurnego Punktu Alarmowego,
    – aplikacja na stanowisku Dyspozytora Kolejowego,
    – aplikacja na tablet w pojeździe ratowniczo-gaśniczym PSP.
    Faza eksploatacji:
    – raporty z funkcjonowania aplikacji i jej aktualizacji.

  3. Korzyści dla przedsiębiorstwa i otoczenia (wewnętrzne i zewnętrzne, Interesariusze)
    – optymalizacja czasu dojazdu do miejsca zdarzenia,
    – usprawnienie komunikacji na linii Punkt Alarmowy – Zastęp Portowej Straży Pożarnej – Dyspozytor Klejowy,
    – usprawnienie koordynacji akcji ratowniczo-gaśniczej,
    – zwiększenie bezpieczeństwa na terenie Portu Gdynia.
  4. Terminy realizacji projektu (lata)
    – Faza przygotowawcza: 08.2019 – 11.2020,
    – Faza testowania i realizacji: 11.2020 – 12.2021,
    – Faza eksploatacji: od 01.01.2022 roku.

Warning: include(modules/gallery.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/server919427/ftp/port/domains/port.gdynia.pl/public_html/wp-content/themes/port_gdynia/load_modules.php on line 28

Warning: include(): Failed opening 'modules/gallery.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/server919427/ftp/port/domains/port.gdynia.pl/public_html/wp-content/themes/port_gdynia/load_modules.php on line 28
Tło
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

ul. Rotterdamska 9, 81-337 Gdynia

Regon: 191920577 NIP: 9581323524 KRS: 0000082699