Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Port ID:12589 UN Locator:PLGDY
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Sejm przyjął specustawę o inwestycjach w zakresie budowy portów zewnętrznych. Ma ona na celu wprowadzenie ułatwień, umożliwiających sprawną realizację projektów rozbudowy portów morskich. Dotyczy ona tzw. portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej, tj. portów w Gdyni, Gdańsku oraz zespołu portów Szczecin – Świnoujście, będących z ponad 95% udziałem Skarbu Państwa. Ustawa ma kluczowe znaczenie dla tempa i sprawności realizacji inwestycji, szczególnie w sytuacji braku niezagospodarowanych terenów wewnątrz portowych, co ma miejsce szczególnie w porcie gdyńskim.

- Dynamika wzrostu przeładunków w polskich portach morskich jednoznacznie pokazuje, że należy inwestować w rozwój infrastruktury. Temu służy przygotowana przez nas specustawa o portach zewnętrznych, która przyspieszy realizację inwestycji, a to spowoduje jeszcze większy wzrost przeładunków - mówi Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

- Przyjęcie ustawy o portach zewnętrznych należy postrzegać w kontekście ambitnych planów inwestycyjnych Portu Gdynia, obsługującego coraz większe wolumeny ładunków. Wprowadzenie ułatwień proceduralnych przyspieszających budowę portów zewnętrznych jest szczególnie korzystne w sytuacji braku wolnych terenów rozwojowych w ich granicach administracyjnych portu. Realizacja projektu Portu Zewnętrznego w Gdyni ma służyć zarówno podniesieniu jego zdolności konkurencyjnej, zwiększając potencjał przeładunkowy i umożliwiając obsługę wielkich statków oceanicznych, jak i pozycji na bałtyckim rynku usług portowych - komentuje prof. UG, dr hab. Hanna Klimek z Instytutu Transportu i Handlu Morskiego.

- Uchwalona dziś ustawa nadaje szczególną rolę rozwojowi polskiej gospodarki morskiej. Umożliwienie rozbudowy portów w Gdańsku, Gdyni i Świnoujściu to priorytety naszego rządu. Coroczne rekordy przeładunkowe pokazują, że musimy uczynić wszystko, co możliwe, aby zapewnić dalszy dynamiczny rozwój branży morskiej. Budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni ma szczególne znaczenie, albowiem to tu w moim ukochanym mieście, odradzająca się Polska uzyskała okno na świat a także autonomię polityczną i gospodarczą - skomentowała Przewodnicząca Sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej p. poseł Dorota Arciszewska-Mielewczyk

- Coroczne rekordy przeładunkowe, a także brak możliwości rozbudowy wewnątrz Portu pokazują, że Port Zewnętrzny jest kluczem do sukcesu. Ustawa o inwestycjach w zakresie budowy Portów Zewnętrznych pozwoli na dynamiczny rozwój Portu Gdynia i wykorzystania jego ogromnego potencjału. Cieszymy się, że dostaliśmy zielone światło dla realizacji niezbędnych inwestycji dla rozwoju Portu, aby mógł konkurować na Bałtyku i stać się portem docelowym dla statków z najdalszych zakątków świata – komentuje Adam Meller, prezes ZMPG S.A.