Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Port ID:12589 UN Locator:PLGDY
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Seatrade Cruise Global to najważniejsze światowe wydarzenie branży turystyki morskiej. Po raz kolejny uczestniczy w nim delegacja Portu Gdynia, reklamując Polskę hasłem „Destination Poland”.

Targi oraz towarzysząca im konferencja odbywają się w Miami na Florydzie. Łączą ponad 11000 profesjonalistów i ponad 70 linii wycieczkowych wokół jednego przesłania: poczuć się na morzu jak w domu.

– Port Gdynia, którego możliwości pozwalają na przyjmowanie największych statków turystycznych pływających po Bałtyku, jest  bramą do Pomorza i całej Polski – mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. -  Udział  delegacji Portu Gdynia w targach Seatrade Cruise Global umożliwia zaprezentowanie posiadanego przez port potencjału w tym zakresie. Spotkaliśmy się ze znacznym zainteresowaniem zarówno ze strony armatorów, jak i agencji wycieczkowych. Jest to dowód uznania dla potencjału naszej infrastruktury oraz usług świadczonych przez port. W roku 2018 na wycieczkowcach przypłynęło do Gdyni przeszło sto tysięcy turystów, którzy stali się ambasadorami naszego kraju, stymulując gospodarkę regionu, robiąc zakupy oraz korzystając z atrakcji turystycznych Pomorza.

Na targach, jak co roku, obecni są przedstawiciele m.in. największych na świecie armatorów statków pasażerskich, tour operatorzy, firmy świadczące usługi z zakresu wyposażenia statków pasażerskich, organizatorzy wycieczek branży turystycznej i porty morskie.

– W tym roku do Portu Gdańsk zawinie jeszcze więcej wycieczkowców niż w latach ubiegłych. Rosnąca liczba turystów docierających do Polski morzem to nie tylko pieniądze dla portów, miast i regionu, ale przede wszystkim świetna promocja Polski wśród zagranicznych turystów. I właśnie po to jesteśmy w Miami – żeby reklamować Polskę jako kierunek turystyczny – tłumaczy Marcin Osowski, Wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Portom w Miami towarzyszy Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna oraz Gdańska Organizacja Turystyczna, które zachęcają uczestników targów do odwiedzenia Pomorza – jego atrakcji i zabytków. Zwykle po dobiciu do brzegu pasażerowie wycieczkowców jadą zwiedzać Trójmiasto, Malbork lub udają się na wycieczkę w głąb Kaszub. W Miami Organizacja Turystyczna przedstawia potencjał turystyczny regionu, by zainteresować nim jeszcze większa liczbę podmiotów zajmujących się turystyką morską.

Tegoroczny sezon wycieczkowców w trójmiejskich portach rozpocznie się już w kwietniu. Do Portu Gdynia już 24 kwietnia zawinie MSC Poesia, pływająca pod panamską banderą. Cztery dni później w Porcie Gdańsk pojawi się MS Magellan.

Dokładne awizacje, zawierające nazwy jednostek, długość i terminy zawinięć, można znaleźć na stronach internetowych portów:

Portu Gdynia: https://www.port.gdynia.pl/pl/wydarzenia/wycieczkowce/1381-wycieczkowce-2019

Port Gdańsk: http://www.portgdansk.pl/zegluga/statki-awizowane-na-2019-r

 

Kontakt dla mediów:

Port Gdynia

Marcin Wojciechowski

Kierownik ds. Promocji i Komunikacji

Dział Marketingu

Kom.: (+48) 603 722 788

Port Gdańsk

Agata Kupracz

Rzecznik Prasowy

Dział Marketingu i Komunikacji

Kom.: (+48) 605 640 012