Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Port ID:12589 UN Locator:PLGDY
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Podczas VII Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2019, które wczoraj rozpoczęło się w Gdańsku, Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał porozumienie o współpracy z przedstawicielami środowisk biznesowych w rejonie Morza Czarnego.

Memorandum pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia a Grupą Firm „Sodrużestwo” z siedzibą w Chersonie oraz Stowarzyszeniem Bałtycko-Czarnomorskie Forum Ekonomiczne podpisali: Adam Meller- Prezes ZMPG S.A. , Grzegorz Dyrmo- wiceprezes ZMPG S.A., Viktor Popov, dyrektor generalny Grupy Firm „Sodrużestwo” oraz Wołodymyr Makucha, zastępca prezesa Bałtycko-Czarnomorskiego Forum Ekonomicznego .

- Naszym celem jest podjęcie współpracy w zakresie zwiększenie strumienia ładunków pomiędzy Portem Gdynia a państwami takimi jak: Ukraina, Turcja, Gruzja czy Azerbejdżan. Szczególną rolę upatrujemy w dystrybucji towarów z powstającego na Ukrainie Centrum Logistycznego, do Portu Gdynia – komentuje Adam Meller- Prezes ZMPG S.A.

 - Dla ZMPG S.A. porozumienie to może oznaczać rozszerzenie rynku w kierunku wschodnim, wzrost przeładunków oraz zwiększenie popytu na usługi logistyczne w porcie – dodaje.

Podczas wieczornej Gali kończącej pierwszy dzień konferencji Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2019 Zarząd Morskiego Portu Gdynia wyróżniony został tytułem: Lidera Transportu Intermodalnego za działania na rzecz rozwoju transportu intermodalnego.

 - Polska zlokalizowana jest na przecięciu ważnych transeuropejskich korytarzy transportowych wschód-zachód i północ- południe. Mamy szansę stać się jednym z największych hub-ów Europy, a Port Gdynia poprzez rozwój transportu intermodalnego stanowi ważne ogniwo Nowego Jedwabnego Szlaku- komentuje Grzegorz Dyrmo- wiceprezes ZMPG S.A.

Organizatorem konkursu jest wydawca czasopisma „Kurier Kolejowy” , którego celem jest wyróżnianie oraz nagradzanie firm i menadżerów osiągających najlepsze wyniki w działalności związanej z transportem intermodalnym, wprowadzających efektywne i innowacyjne technologie transportowe, przestrzegających normy ochrony środowiska i etyki biznesu, przyczyniających się w ten sposób do rozwoju transportu intermodalnego w Polsce.

Kolejnego dnia Forum wiceprezes ZMPG S.A. Piotr Nowak uczestniczył w panelu dyskusyjnym: "Jak postrzega rynek Transportu i Logistyki świat finansów", w którym mowa była przede wszystkim o możliwościach długoterminowego finansowania inwestycji w sektorze transportowym, roli ubezpieczeń oraz zarządzaniu ryzykiem w dużych inwestycjach infrastrukturalnych. W trakcie rozmów poruszono między innymi kwestię konieczności właściwego ułożenia struktury transakcji w kontekście finansowania Portu Zewnętrznego oraz wskazano, że biznes kontenerowy postrzegany jest jako stabilny i rozwojowy. Przedstawiciele sektora bankowego zauważyli, że terminale kontenerowe są w bardzo dobrej kondycji finansowej, z dużą zdolnością do spłaty zobowiązań i rentownością na poziomie 40%- 60 %. Zaangażowanie funduszy emerytalnych oraz inwestycyjnych w biznes terminali kontenerowych świadczy o dużej stabilności tego typu inwestycji.