Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
 Drukuj 

Zarządzanie ryzykiem jako narzędzie budowy wartości portów morskich w Polsce na przykładzie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Między innymi o tym usłyszeli goście II edycji Forum Bezpieczeństwa Morskiego, które odbyło się 10 stycznia br. w Bałtyckim Porcie Nowych Technologii.

- Jednym z finansowych generatorów wartości każdego przedsiębiorstwa jest koszt kapitału zaangażowanego w jego działalność. Zarządzanie ryzykiem jest istotnym narzędziem obniżenia kosztu kapitału, a więc może służyć zwiększaniu wartości przedsiębiorstwa. Zarządzanie ryzykiem w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia S.A. oparte jest na normie ISO 31000 z wykorzystaniem programu e-risk. Korzystamy przy tym regularnie z porad ekspertów zewnętrznych (UG, UM, PZU LAB, ryzykonomia.pl,). Wyniki finansowe spółki pozwalają na sprawną realizację strategii rozwoju, w tym: zakupy gruntów, przebudowę nabrzeży, pogłębienie kanałów portowych, a w dalszej kolejności również budowę portu zewnętrznego. W tych okolicznościach, usystematyzowanie procesów zarządzania ryzykiem w spółce o znaczeniu strategicznym dla regionu wydaje się być koniecznością  - mówi  Piotr Nowak,  wiceprezes ZMPG S.A.

Motywem przewodnim tegorocznego wydarzenia były nowe technologie, ryzyka występujące w przemyśle morskim oraz kierunki działań na rzecz bezpieczeństwa i cyberbezpieczeństwa sieci IT/OT  przemysłu morskiego, a także prace B+R w dziedzinie pierwszej Inteligentnej Specjalizacji Pomorza – technologii offshore i portowo logistycznych.

W spotkaniu zorganizowanym przez PZU LAB SA, Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną, Port Gdańsk i NASK SA we współpracy z Portem Gdynia, udział wzięło ponad 160 osób ze świata biznesu, nauki i administracji.

      

fot. GospodarkaMorska.pl

 

Zarządzanie i Finanse nr 4.2018.pdf