Osiągnięte kamienie milowe projektu
Termin | Opis |
---|---|
Maj 2018 | Koncepcja Wielobranżowa – analiza porównawcza wariantów technicznych realizacji projektu |
Wrzesień 2018 | Koncepcja Realizacyjna - założenia i opis techniczny wybranego wariantu inwestycji; pierwsze obliczenia ekonomiczne projektu |
Grudzień 2018 | Model Instytucjonalno-Funkcjonalny – założenia projektu na tle otoczenia biznesowego i społeczno-ekonomicznego |
Grudzień 2018 | Przeprowadzenie Dialogu Technicznego zakończone opracowaniem i publikacją protokołów |
Lipiec 2019 | Uchwalona została ustawa o zmianie ustawy o portach i przystaniach morskich i niektórych innych ustaw (Dz.U.2019.1716) – wprowadzająca przepisy kluczowe m.in. z punktu widzenia realizacji infrastruktury drogowej niezbędnej dla umożliwienia funkcjonowania Portu Zewnętrznego |
Sierpień 2019 | Uchwalona została specustawa o inwestycjach w zakresie budowy portów zewnętrznych (Dz.U.2019.1924) |
Wrzesień 2019 | Aktualizacja Koncepcji Realizacyjnej na podstawie ustaleń m.in. z MON, Urzędem Morskim, Gminą Miasta Gdynia |
Listopad 2019 | Podpisanie umowy o świadczeniu doradztwa transakcyjnego dla procesu PPP |
Marzec 2020 | Zakończenie Konsultacji Społecznych – badanie opinii społeczności lokalnej na temat projektu |
Maj 2020 | Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 27 kwietnia 2020 r. ws. granic portu morskiego w Gdyni – poszerzenie granic Portu Gdynia o obszary niezbędne dla realizacji Portu Zewnętrznego oraz jego zaplecza |
Czerwiec 2020 | Rozpoczęcie realizacji jednej z inwestycji komplementarnych – poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni – infrastruktury kolejowej, w tym bocznicy oraz dowiązania do istniejącej sieci torów kolejowych; infrastruktura dedykowana obsłudze ruchu kolejowego do wschodniej części Portu Gdynia oraz przyszłego Portu Zewnętrznego |
Czerwiec 2020 | Ocena efektywności – analiza wykonalności projektu i efektywności jego realizacji w formule PPP wraz z badaniem rynku inwestorów i instytucji finansowych |
Październik 2020 | Nowelizacja ustawy o Portach i Przystaniach Morskich oraz ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania społeczno-gospodarczym skutkom COVID-19 – gwarancja przekazania ZMPG-a S.A. pieniędzy na realizację jednej z inwestycji komplementarnych - budowy falochronów Portu Gdynia |
Listopad 2020 | Ogłoszenie o postępowaniu na budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia w formule partnerstwa publiczno-prywatnego |
Listopad 2020 | Uzgodnienie koncepcji przebiegu jednej z inwestycji komplementarnych – budowy Drogi Czerwonej w Gdyni |
Terminy osiągnięcia kolejnych kamieni milowych
Planowany termin | Opis |
---|---|
Grudzień 2020 | Studium Wykonalności projektu |
Grudzień 2020 | Raport o Oddziaływaniu Inwestycji na Środowisko |
I kwartał 2021 | Ocena wniosków partnerów prywatnych o udział w postępowaniu i rozpoczęcie Dialogu Konkurencyjnego |
II kwartał 2021 | Decyzja Środowiskowa – na podstawie sporządzanej obecnie dokumentacji środowiskowej |
2021 | Zakończenie realizacji jednej z inwestycji komplementarnych – rozbudowy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni |
III kwartał 2022 | Umowa o PPP – podpisanie umowy z partnerem prywatnym dotyczącej realizacji projektu |
III kwartał 2024 | Dokumentacja projektowa budowlana i wykonawcza przygotowana przez partnera prywatnego |
III kwartał 2025 | Pozwolenie na budowę – poprzedzone uzyskaniem niezbędnych zgód i decyzji administracyjnych |
2027 | Zakończenie realizacji pozostałych inwestycji komplementarnych – Drogi Czerwonej w Gdyni oraz budowy falochronów Portu Gdynia |
2028 | Zakończenie fazy realizacji inwestycji, rozpoczęcie eksploatacji Portu Zewnętrznego |