Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Projektowany Terminal Promowy w Gdyni, zlokalizowany będzie przy Nabrzeżu Polskim, w granicach Morskiego Portu w Gdyni. Nabrzeże Polskie stanowi część obudowy Basenu IV i sąsiaduje z Nabrzeżami Rotterdamskim i Fińskim. Zostało zbudowane w latach 1927/28 i przebudowane w latach siedemdziesiątych. Z obszarem objętym projektem bezpośrednio sąsiaduje obiekt Starego Dworca Morskiego, wpisany do rejestru zabytków woj. pomorskiego. Główny teren inwestycji ma powierzchnię ok. 7ha. Dostępność komunikacyjna zapewniona jest od strony południowej za pomocą zjazdów z ulicy Polskiej. Terminal promowy będzie miał również bezpośredni dostęp do intermodalnego terminala kolejowego, który został wybudowany w II strefie Nabrzeża Polskiego w ramach projektu „Infrastruktura dostępu drogowego i kolejowego we wschodniej części Portu Gdynia”. Zakłada się, że dzięki tej dostępności na terminalu promowym odbywać się będzie przeładunek kolejowych naczep intermodalnych.

Rozwiązania przestrzenne i wyposażenie projektowanego Terminalu Promowego umożliwiać będą obsługę transportu promowego w systemie dwupoziomowym na jednym stanowisku promowym oraz obsługę ruchu pasażerskiego. Ruch pasażerski obsługiwany będzie z galerii pasażerskiej łączącej Budynek Terminalu ze stanowiskiem promowym.

W rejonie placu przed budynkiem terminalu projektuje się place postojowe i perony do obsługi komunikacji publicznej dla pasażerów w tym m.in.: miejsca postojowe dla taksówek, minibusów, autokarów i autobusów komunikacji miejskiej oraz dla dowozu prywatnego, np. parking Kiss&Ride.

Nowy terminal promowy połączony będzie z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez autostradę A1, wykorzystując następujący układ ulic i tras: ul. Polska – ul. Janka Wiśniewskiego – Trasa Kwiatkowskiego – Obwodnica Trójmiasta – autostrada A1.

Termin realizacji projektu planuje się na koniec 2021r.

 

Zakres przedmiotowy projektu:

  • BUDYNKI I OBIEKTY:
  • Budynek Terminalu połączony z galerią pasażerską do wejścia na prom.
  • Budynek magazynowy, mający również funkcję administracyjną oraz składu celnego
  • Galeria Pasażerska do wejścia na prom
  • Łącznik Ruchomy Galerii łączący prom z galerią pasażerską
  • Bramy wjazdowe na terminal
  • Bramy wyjazdowe z terminalu
  • Rampy Dolna i Górna do wjazdu na prom
  • Estakada Najazdowa - dojazd na rampę górną
  • PLACE POSTOJOWE I PARKINGI:
  • Plac przed Check-In dla samochodów osobowych
  • Plac przed Check-In dla samochodów ciężarowych
  • Plac Główny dla samochodów
  • Plac General Cargo / Intermodal do obsługi naczep intermodalnych typu „unattended”.
  • Parking nr 1 (przed Terminalem)
  • Parking nr 2 (parking przy Kapitanacie)
  • PRZEBUDOWA NABRZEŻA POLSKIEGO w zakresie umożliwiającym przeniesienie obciążeń od dobijania i cumowania promów. W tym: przebudowa konstrukcji Nabrzeża Polskiego wraz z linią odbojową i cumowniczą oraz wymiana odbojnic na Nabrzeżu Fińskim. PRZEBUDOWA NABRZEŻA FIŃSKIEGO polegająca na podwyższeniu rzędnej nabrzeża.

 

  • PRZEBUDOWA TORÓW I ROZJAZDÓW KOLEJOWYCH

Połączenie II strefy Nabrzeża Polskiego i Fińskiego z I strefą Nabrzeża Francuskiego.

  • PRZEBUDOWA I BUDOWA INFRASTRUKTURY PODZIEMNEJ ORAZ NIEZBĘDNYCH INSTALACJI NAZIEMNYCH, UZBROJENIE TERENU W SIECI I PRZYŁĄCZA

W tym budowa punktu/ów zasilania statków w energię elektryczną z lądu wraz z niezbędną infrastrukturą.

  • BUDOWA WŁĄCZENIA RUCHU DROGOWEGO Z TERMINALU PROMOWEGO do istniejącej infrastruktury drogowej wraz z uwzględnieniem komunikacji publicznej na placu przed terminalem;
  • OGRODZENIE, SZLABANY, BRAMY;
  • STANOWISKO WAGOWE PRZEJEZDNE
  • PRZEBUDOWA UKŁADU KOMUNIKACYJNEGO DO WSCHODNIEJ CZĘŚCI PORTU GDYNIA W OBRĘBIE WĘZŁA OFIAR GRUDNIA ‘70