Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Port ID:12589 UN Locator:PLGDY
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Dynamiczny rozwój portu Gdynia jest faktem. Powstająca nowa obrotnica, pogłębienie akwenów portowych oraz budowa nowego terminala promowego to  obecnie kluczowe elementy rozwoju gdyńskiego portu.

Warto podkreślić, że są to inwestycje o wielkim znaczeniu nie tylko dla regionu Pomorza, ale dla całej polskiej gospodarki morskiej. Inwestycje te to również realizacja przyjętej strategii inwestycyjnej która zmierza do budowy w niedalekiej przyszłości Portu Zewnętrznego. 

Jednym z ważniejszych zadań związanych ze zwiększeniem możliwości przyjmowania większych statków w Porcie Gdynie są prace związane z zabezpieczeniem nabrzeży portowych. W związku z tym rozpoczynamy prace na Nabrzeżu Włoskim - stwierdza Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Zakres niezbędnych prac które zwiększają możliwości i bezpieczeństwo statków zawijających do Portu Gdynia jest olbrzymi. Ogłosiliśmy przetarg na  zabezpieczenie tego nabrzeża. Wykonanie prac umożliwi pogłębienie toru wodnego, a w konsekwencji przyjmowanie w Porcie Gdynia większych kontenerowców. W ciągu najbliższego miesiąca ogłosimy również przetargi na kolejne dwa nabrzeża: Słowackie i Norweskie. Głębokość basenu w miejscu cumowania będzie wynosiła 16 m. Prace w zakresie samego nabrzeża Włoskiego oraz sąsiadujących z nim bezpośrednio Albańskiego i XXX - lecia będą wykonywane na długości blisko 190 metrów.

Warto podkreślić, ze Port Gdynia – bez  względu na prace na nabrzeżach – będzie bez przerwy obsługiwać  przypływające do poszczególnych terminali statki. Prowadzone inwestycje wpisują się także w rozwój sieci korytarzy transportowych TEN-T i transportu multimodalnego. W związku z tym Port Gdynia wystąpił o dofinansowanie inwestycji z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, Oś priorytetowa III „Rozwój sieci drogowej TEN - T i transportu multimodalnego”. Zakończenie prac na nabrzeżu Włoskim planowane jest na koniec 2019 roku.