Port Gdynia to port uniwersalny i jeden z wiodących portów południowego Bałtyku. Specjalizuje się nie tylko w obsłudze ładunków drobnicowych, przewożonych w kontenerach i w systemie ro-ro oraz ładunków masowych, ale również dostosowany jest do przyjmowania i obsługi ładunków ponadgabarytowych. Port Gdynia to uznana marka w systemach transportowo-logistycznych na całym świecie.
Wzrost zainteresowania importem paliw drogą morską wzmocnił współpracę Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. oraz PERN, które dążą do przeistoczenia Portu Gdynia w niezależny, morski hub paliwowy. Baza Paliw w Dębogórzu, korzystająca z terminala paliwowego na falochronie, staje się znaczącym ogniwem importu przetworów naftowych drogą morską.
23 lipca 2020 r. Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało umowy na łączna wartość projektów w wysokości 384 mln zł. Unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wyniesie ponad 167 mln zł.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. uprzejmie informuje, że rozliczenie opłat portowych dla statków linii regularnych zawijających do Portu Gdynia w 31 tygodniu (tj. pomiędzy 26.07.20 godz. 23:00 a 2.08.20 godz. 23:00) nastąpi zgodnie z zapisami Taryfy opłat portowych ZMPG S.A. obowiązującej od dnia 1 lipca 2007.
Tym samym zapisy nowej Taryfy opłat portowych dla linii regularnych obowiązują od dnia 2 sierpnia 2020 roku od godz.23:01.
Połączenia ro-ro to jeden z głównych segmentów rynku żeglugowego obsługiwany przez Port Gdynia. Przy nabrzeżu Rumuńskim, zacumował wyjątkowo duży statek armatora FINNLINES o nazwie FINNSUN. Port Gdynia posiada już od wielu lat regularne połączenia liniowe z fińskimi portami.