Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. formalnie uruchomił procedurę na wybór partnera prywatnego dla projektu „Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia”. Postępowanie prowadzone jest w formie dialogu konkurencyjnego – najbardziej optymalnej formie prowadzenia zamówienia przewidzianego w ustawie Prawa Zamówień Publicznych i Partnerstwa Publiczno– Prywatnego, dla dużych projektów infrastrukturalnych.
Portowa Straż Pożarna już od 90-ciu lat stoi na straży bezpieczeństwa pożarowego Portu Gdynia. Jednostka, niezależnie od gotowości do podjęcia działań ratowniczo-gaśniczych, realizuje strategię Zarządu Morskiego Portu Gdynia dotyczącą zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego. Prowadzi działalność prewencyjną polegającą na nadzorze nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych oraz zabezpieczaniu przeładunków materiałów niebezpiecznych.
Do Portu Gdynia dotarł z Primorska największy zbiornikowiec, jaki w tym roku będzie rozładowywany w tutejszym porcie. Chodzi o statek „TORM LOIUSE” pływający pod duńską banderą, którego nośność wynosi blisko 50.000 DWT. Jednostka mierzy 183 metry długości przy szerokości 32,5 metra, a aktualne zanurzenie w trakcie przybycia do Portu Gdynia wynosi 11,4 m. Tankowiec dostarczył 37 tys. ton oleju napędowego, który trafi do bazy Paliw PERN w Dębogórzu.
Na terenie Portu Gdynia na parkingu przy ul. Polskiej 39 działa już pierwsza stacja ładowania pojazdów elektrycznych zamontowana przez Energę Oświetlenie na słupie oświetleniowym. Docenione przez jury prestiżowego konkursu Energi z Grupy ORLEN i Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA, to nie jedyny innowacyjny pilotaż koncernu realizowany w ostatnich latach w Gdyni.
Energa z Grupy Orlen rozpoczyna pilotażowy projekt wykorzystania oświetlenia ulicznego jako stacji ładowania. To innowacyjne rozwiązanie pozwoli ładować auta elektryczne, hulajnogi czy rowery ze stacji zainstalowanej bezpośrednio na słupie oświetleniowym. Pierwsza stacja rozpoczęła działanie dzięki współpracy z Portem Gdynia, dwie kolejne powstaną w innych częściach miasta.