A A A
Data publikacji 25.01.2022

Finnlines Polska, jeden z dwóch armatorów ro-ro, z jakim współpracuje terminal OT Port Gdynia działający na terenie Portu Gdynia, poprawia swoje zdolności przewozowe poprzez zwiększenie częstotliwości serwisu Gdynia-Hanko. Od 24 stycznia 2022, dwie jednostki ro-ro armatora Finnlines mv Finnkraft i mv Finnhawk będą obsługiwać linię oferując 6 odejść w tygodniu zgodnie z poniższym rozkładem.

Połączenia ro-ro są jednym z głównych segmentów rynku żeglugowego obsługiwanego przez Port Gdynia. Dodatkowe połączenia mają sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na połączenia między Polską a Finlandią. Segment ro-ro odnotował 33,25% wzrost przeładunków w stosunku do roku 2020. Stałe ulepszanie i inwestycje, prowadzone w tym obszarze na terenie Portu Gdynia, skutkują dobrymi wynikami. Dzięki konsekwentnie realizowanej Strategii Rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia, w której zawarte są również cele dotyczące żeglugi ro- ro, zainteresowanie partnerów biznesowych stale rośnie. W planach Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. znajduje się rozbudowa basenu V, dzięki czemu większe jednostki ro-ro będą mogły być obsługiwane w porcie. Planowana inwestycja obejmuje m.in. prace pogłębiarskie z obecnych 7,6m i 8m do 10m i 15,5m głębokości, zalądowienie fragmentu Basenu V o powierzchni do ok. 20 tys. m kw. pod działalność portową, modernizację ramp oraz przebudowę nabrzeży.


Tło
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

ul. Rotterdamska 9, 81-337 Gdynia

Regon: 191920577 NIP: 9581323524 KRS: 0000082699

Formularz kontaktowy