Transport drogą morską jest często postrzegany jako przyjazna środowisku alternatywa dla ruchu drogowego. Równocześnie jednak transport morski może zagrażać środowisku Morza Bałtyckiego, a tym samym jakości życia mieszkańców regionów nadmorskich. Niezbędne jest zatem wprowadzenie w życie norm i mierników mających na celu przeciwdziałanie wypadkom i skażeniom olejowym oraz podjęcie skutecznych działań zmierzających do ograniczenia zanieczyszczeń środowiska. Istotne przy tym jest, aby wszelkie te działania były ustalane i realizowane we wszystkich krajach nadbałtyckich, zarówno na szczeblu krajowym, jak i regionalnym.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. (z głównym zaangażowaniem Działu Ochrony Środowiska ZMPG S.A.) będzie czynnie uczestniczył w dwóch grupach roboczych projektu: “WP 3 – Improved on land response capacity to oil spills” (Pakiet roboczy nr 3 : Możliwości prewencji i zwalczania morskich rozlewów olejowych przez służby lądowe ) oraz “WP 4 – Enhanced prevention of pollution from maritime transport” (Pakiet roboczy nr 4: Działania zapobiegające zanieczyszczeniom ze strony transportu morskiego).
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. będzie portem wiodącym w tematyce związanej z przygotowaniem do wdrożenia Międzynarodowej Międzynarodowej Konwencji o Kontroli i Zarządzaniu Wodami Balastowymi i Osadami na Statkach (Konwencja BWM).
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE: |
Strona www projektu |
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. w ramach projektu BALTIC MASTER II prowadził prace związane z przygotowaniem do wdrożenia Międzynarodowej Konwencji o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami. Wszystkie Państwa należące do akwenu Morza Bałtyckiego są zobligowane na mocy „HELCOM Sea Action Plan” do ratyfikacji Konwencji BWM najpóźniej do końca 2013 roku.

ul. Rotterdamska 9, 81-337 Gdynia
Regon: 191920577 NIP: 9581323524 KRS: 0000082699