Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Port ID:12589 UN Locator:PLGDY
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

W roku 2017 MTMG-Morski Terminal Masowy Gdynia  gościł już siedem bardzo dużych statków typu Panamax  i Capesize z  australijskim węglem koksującym.

Od 18 października br. załoga terminalu masowego rozładowuje, z zacumowanego przy nabrzeżu Holenderskim statku typu Capesize-  m/v Cape Armeria -około 79200 ton węgla koksującego, przeznaczonego dla hut na południu Polski.  M/v Cape Armeria ma 291,98 m długości i 45 m szerokości, a jego DWT wynosi 181 393 ton. Masowiec został zbudowany w 2013 r. w japońskiej stoczni Saijo Shipyard i obecnie pływa pod banderą Panamy.

Przed przybyciem do Portu Gdynia  m/v Cape Armeria zawinął do Rotterdamu, gdzie odładowano część  przewożonego ładunku, co zmniejszyło zanurzenie masowca do 11,9 m. Dodajmy także, iż do końca 2017roku w MTMG-Morskim Terminalu Masowym Gdynia  spodziewane są  jeszcze 1 lub 2  partie węgla koksującego z Australii. Oprócz węgla australijskiego na przestrzeni całego 2017 roku MTMG – Morski Terminal Masowy Gdynia  przeładował oraz planuje obsłużyć różne rodzaje węgla w imporcie z USA  i Rosji  oraz Mozambiku. Natomiast partie „czarnego złota” w eksporcie z Polski  to głównie węgiel  sortowany, przeznaczony na rynki Wielkiej Brytanii i Irlandii.