Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Port ID:12589 UN Locator:PLGDY
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Dzisiaj,  w roku 95 – lecia,  Port Gdynia  stoi przed wielkim wyzwaniem. Brak wolnych terenów dla dalszego rozwoju portu to podstawowa portowa bolączka. Stąd też decyzja o budowie Portu Zewnętrznego. 

Obecnie to jedyna szansa na dynamiczny rozwój, pozostanie w gronie portów wyróżniających się jakością oferowanych usług oraz nowoczesnymi technologiami przeładunku. Dlatego też podczas spotkania  18 maja br. Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. z Markiem Gróbarczykiem, ministrem Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej zaprezentowano projekt Portu Zewnętrznego, który minister uznał za godny realizacji. Budowa Portu Zewnętrznego to tworzenie współczesnej historii Portu Gdynia i zadanie na miarę zadań realizowanych przez  inżyniera Tadeusza Wendę.


I tak w  oparciu o pirs nabrzeży: Śląskiego i Szwedzkiego powstanie nowy terminal głębokowodny wychodzący ponad obecny falochron ochronny. Terminal – określmy go jako uniwersalny – może być typowym terminalem kontenerowym, będąc jednocześnie wyposażonym  w zaplecze magazynowo-składowe z dostępem do nowoczesnej infrastruktury lądowej.  Nowe nabrzeża będą mogły przyjmować także  statki pasażerskie. Port Zewnętrzny  w znaczący sposób wzmocni potencjał przeładunkowy i będzie mocnym atutem w konkurowaniu Portu Gdynia z portami basenu Morza Bałtyckiego.

 

- Nasze plany powoli nabierają konkretnych kształtów w ramach programu Port Gdynia 2030 – akcentuje Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.-  Jest to ogromna inwestycja, dlatego będziemy poszukiwali partnera zewnętrznego. Mam nadzieję, że całość zostanie sfinalizowana może nawet już za 10 lat. Nowa obrotnica, pogłębienie akwenów wewnętrznych i toru podejściowego  oraz budowa Portu Zewnętrznego to najważniejszy element rozwoju  i najbliższa przyszłość Portu Gdynia , który ze względu na brak nowych terenów dosłownie i w przenośni … wychodzi w morze.